Van Lesbos zijn we weer overgestoken naar Turkije.

In de Pilot (Boek met alle havens en baaien) hadden we gelezen dat er een baai met Hotsprings op zwemafstand was. Hier zijn we naartoe gevaren, hebben de boot geankerd, en zijn naar de hotsprings gezwommen. We zagen vanaf de boot een klein gebouwtje en een strandje, en een aantal turkse families op het strand. Zonder de Pilot hadden we nooit geweten dat er Hotsprings waren. Het leuke van Turkije is, dat het allemaal niet zo gereguleerd is. In Nederland zou er een toegangshek, een hotel, terrasjes, etc omheen gebouwd zijn. Hier was niets gereguleerd, behalve dat er een gebouwtje gemetseld was waarin het warme water opgevangen werd. Dit water was heet en erg zwart van de heilzame zwarte modder. Normaal is het water echt heel heet, maar vanwege de zuiden wind was er koud zeewater naar binnen gestroomd, en was het water erg aangenaam. In het gebouwtje kon je je ook insmeren met de zwarte heilzame modder. (zie foto van mij) Naast het gebouwtje was een natuurlijke bron waar je jezelf met groen-grijze modder kon insmeren. (Zie foto van Elles) De kinderen wilden niet met modder spelen. (Kennerlijk zijn ze geen varkens geweest in een vorig leven)

Even verderop was een tweede warme bron. Dit waren gloeiend hete stenen bij de waterkant. Hier was in het water rondom de hotspring een muurtje van stenen gelegd, zodat er een badje ontstond.In het badje zat een soort grind, en onder het grind de hete stenen. Als je lekker op het grind zat, was het een heerlijk warm bad.Echter wanneer je met je handen onder het grind wroette en de hete stenen aanraakte, kon je je verbranden.

De volgende dag zijn we naar de overkant gevaren naar een volgende baai. Volgens de Pilot een mooie baai, maar helaas met een fishfarm. Toen we er aankwamen was de fishfarm verdwenen, en bleef de mooie baai over. Het is ook een geliefd plekje voor dagtourisme, en er is een camping met restaurantje. Hier hebben we lekker gesnorkeld met zijn allen. Toen ik een steen opdook vanaf de bodem, kwam ik een kleine octopus tegen. Hij vluchtte achter een steen, en had ook wat inkt gespoten. Omdat het diep was, had ik niet veel tijd om het beest te bekijken, en moest ik helaas weer snel naar boven. Vol enthousiamse vertelde ik de anderen dat er een octopus was, zodat ze ook konden kijken. Gevolg: Ines, Elles en Kris sprinten terug naar de boot en raken compleet in paniek. Rens was nog op de boot en werd ook enthoustiast, en sprong het water in naar mij toe. Helaas hebben we de octopus niet meer terug gevonden.

Na 4 dagen baaien waren onze voorraden op, en zijn we gisteravond bij het restaurant aan de kant uit eten geweest. Overdag waren er erg veel mensen in de baai en hadden we verwacht dat het bij het restaurant ook wel druk zou zijn. We waren de enige klanten. Wel waren er ook een paar duizend muggen. Het uitzicht was fantastisch, en het eten prima.

We hebben besloten dat de kinderen op de ERIKA ook vakantie hebben. Ze zijn allemaal over naar de volgende groep, en ze hebben een prima rapport.Ines mist het leren af en toe. Ze heeft zojuist een les pennenstreken group 6 gedaan.Ines, Elles en Kris zijn nu aan het zwemmen, en met waterpolo bal aan het overgooien. Kris probeert zonder trappetje, via de stootwil aan boord te klimmen.Rens was een boek aan het lezen, en Rens probeert te gaan zwemmen, zonder nat te worden. (En ik ben een verhaaltje aan het typen, en ga straks ook zwemmen.)